02 decembrie 2010

Review: Killzone 2

Dupa succesul inregistrat de fratii mai mari: Killzone (PS2) si Killzone: Liberation (PSP), cei de Guerrilla Games  s-au hotarat sa le mai ofere fanilor o noua aventura in persona lui Killzone 2, de data aceasta ,,only for PS3".

Story:

In ciuda ce am zis mai sus, jocurile precedente sunt ca un fel de ,,frati vitregi" cu cel de fata, nefiind nevoie sa fi jucat vreunul dintre ele ca sa intelegi ce se intampla in Killzone 2. Fanii seriei vor observa insa conexiunile cu episoadele anterioare, evenimentele si personajele la care se face referire fiind cam aceleasi.
Cine mai are pistol ca al meu?
Actiunea se desfasoara dupa evenimentele din Liberation, unde ISA (Interplanetary Strategic Alliance) se hotaraste sa faca ceva in sfarsit si sa nu se mai lase invadata pe planeta Vekta. Dupa succesul relativ de pe Helghast, ISA incerca recuperarea acesteia si porneste lupta impotriva Imparatului Visari. Crezand ca ,,spiritul" Helghast s-a distrus dupa infrangerea de pe Vekta, ISA lanseaza o invazie asupra Helghan pentru a-l captura pe Imparat si a forta fosta colonie sa cedeze. Din pacate, soldatii din Alianta descopera rapid ca locuitorii de pe Helghast (scuzati repetitia) sunt la fel de puternici ca intotdeauna, ba mai mult au si noi arme cu care sa isi infranga dusmanii.
Spre deosebire de primele jocuri, Killzone 2 nu te mai pune in pielea lui Templar, ci acum il controlezi pe Sev, unul dintre membrii echipei Alpha. Alaturi de Rico, comandantul echipe, Garza si Natko vei fi purtat prin 10 misiuni diferite, totalizand un numar de peste 8 ore de joc. Fiecare level are multe obiective si checkpoint-uri care te vor arunca prin toate colturile hartii. Cam atat despre poveste deoarece fiind un shooter Killzone 2, nu o foloseste decat ca un pretext pentru a te introduce in actiune.

Gameplay:

Cand eram tanar fecior...
Sa incepem cu ceea ce s-a imbunatatit la joc fata de predecesoarele Killzone. Asadar, ceea ce m-a uimit inca de cand am pornit jocul este AI-ul. In afara faptului ca te ajuta sa te urci pe tot felul de chestii sau iti deschid usi, camarazii sunt buni si in lupta: elimina adversari pe care tu nici nu i-ai vazut si uneori te avertizeaza despre un posibil pericol. Te vor ajuta foarte mult, mai ales cand incerci sa iti ataci inamicul pe flancuri si ai nevoie de acoperire. Stiu sa avanseze odata cu tine sau cand e nevoie sa se ascunda, asa ca nu va mai trebui sa iti bati capul avand grija de camarazi deoarece uneori se descurca mai bine chiar decat tine. AI-ul inamic este si el la fel de bun, soldatii Helghast pe care ii intalnesti folosesc mereu alta tactica in incercarea de a te elimina de pe mult iubita lor planeta. De exemplu, trupele de asalt (soldatii obisnuiti) vor incerca de multe ori sa se ascunda si sa te doboare de la distanta, pe cand trupele de soc te vor distrage cu bine cunoscutele grenade cu fum si lovindu-te mai apoi cu machine guns sau chiar cutite daca ii lasi sa se apropie. Pe langa trupele amintite mai sus, te vei mai intalni cu infanteria grea si tot felul de roboti, dar de cele mai multe ori Helghast isi trimite apararea grupata, cu cate putin din fiecare asa ca va trebui sa ai grija pe cine sa elimini mai intai si sa o faci rapid inainte sa te trezesti incercuit sau chiar doborat. Totusi exista si un minus, deoarece dupa parerea mea dificultatea jocului afecteaza prea mult inteligenta adversarilor. Astfel, pe dificultatile Recruit sau Tropper (cele mai usoare), adversarii vor avea multe momente in care vor ezita mult prea mult ori chiar se vor arunca in propriile grenade. Pe Elite (dificultatea pe care o primesti dupa ce ai terminat jocul odata), vei avea surprinderea ca AI-ul este aproape imbatabil, asa ca pentru fanii shoterelor este cel mai bine sa joace prima data pe Veteran si apoi pe Elite. Veti vedea ca tacticile pe care le-ati folosit in acelasi loc, dar la o dificultate mai mica pur si simplu nu mai functioneaza...
Jos, am zis!
Din cate mi-am putut da eu seama, jocul nu poate fi terminat daca nu folosesti sistemul de cover, deoarece Killzone 2 nu este un shoter din acela in care te arunci in mijlocul adversarilor, din contra, daca vei incerca asa ceva, adversarii isi vor concentra atentia pe tine si te vei trezi imediat... jos. Asadar, vei fi nevoit sa te ascunzi dupa tot felul de stalpi, baricade sau orice altceva care iti poate oferi protectie impotriva focurilor adverse si din care sa iti poti elimina dusmanii fara sa fi tu cel care musca din podea.
Sa vorbim acum un pic despre arsenalul pe care il poate duce Sev cu el. Vei avea, pe tot parcursul jocului, o primary weapon (pusti, lansatoare de rachete, submachine guns, pusti cu luneta) si un pistol cu munitie nelimitata. Pe langa acestea, te vei mai folosi de un cutit si doua feluri de grenade.
Mult din succesul de care s-a bucurat jocul este oferit de modul in care acesta arata. Fie ca iti place sa te uiti cum sunt distrusi soldatii de flacari sau de gloante, fie iti plac peisajele dintr-un teatru de razboi, intotdeauna cat vei juca acest joc vei simti ca esti acolo si ca faci parte din acea lume. Guerrilla a impins la maximum limitele PS3, cu o atentie pentru detalii mai rar intalnita pe console, cu o iluminare parca ireala si cu un mediu inconjurator in care aproape totul poate fi distrus grafica din Killzone 2 este una dintre cele mai bune la ora actuala.
Sunetul pustilor, tipetele de moarte, ecourile exploziilor si muzica perfect aleasa te fac sa te adancesti si mai mult in Helghast nemaivrand sa lasi controller-ul din mana pana la sfarsitul jocului.

Multiplayer:

Dupa ce ai terminat campania singleplayer, jocul nu se termina insa, deoarece exista componenta multiplayer, foarte bine realizata care va mai adauga mult duratei de stat in fata televizorului. Multiplayer-ul este impartit in doua mari aripi: skirmish si warzone. Skirmish-ul este componenta offline si este o arena de antrenament unde poti exersa cu roboti controlati de joc. La fel ca in single, ii poti seta pe o anumita dificultate, cea mai buna pentru pregatire fiind din nou Elite. Poti seta si modurile de joc: Body Count este de fapt Team Deathmatch, Search and Retrieve este un fel Capture the Flag, iar Capture and Hold este o un mod bazat pe zone ale fiecarei echipe. Search and Destroy este un mod mai interesant in care una dintre echipe trebuie sa arunce in aer o locatie inainte sa expire timpul, pe cand cealalta trebuie sa o apere, iar Assassination este modul in care trebuie sa omori adversarul marcat ca tinta, iar daca tu esti tinta trebuie sa scapi de dusmani pentru a face puncte.
Artificii
Distractia incepe insa, cand te apuci de warzones. Nu o sa va zic mai multe pentru a nu va strica pofta de joc, dar exista sase clase, de la medici, care pot face bine sau chiar reinvia coechpieri pana la sabotori (asa se zice??) care se deghizeaza in adversari si ii pot omori pe la spate. Modurile de joc sunt cam aceleasi cu cele din Skirmish, fiecare din clasa avand un urias potential daca este folosita pe campul de lupta. Multiplayer-ul este foarte, foarte bine structurat si ofera o experienta ce nu poate fi descrisa daca nu este incercata.
Concluzie:

Cu un singleplayer bine realizat, o grafica si un sunet de zile mari, gameplay bine echilibrat si un multiplayer care te tine lipit de joc mult mai mult timp, Killzone 2 este un ,,must have" pentru orice posesor de PS3.

Gameplay:9
Story: 8,5
Multiplayer: 10
Grafica: 10
Sunet: 10

Total: 47,5/50                                                                                           .scar

Gen: First Person Shooter
Platforme: PS3
Data lansarii: 27 Feb. 2009
Producator: Guerrilla Games
Distribuitor: Sony Entertainment 

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu